Rzecznik Finansowy – zasady przyjmowania skarg
Warunkiem przyjęcia reklamacji przez Rzecznika Finansowego jest wcześniejsze przeprowadzenie postępowania reklamacyjnego w banku.
Nasz wzór wniosku (z opisem).
Ustawa w art. 17 określa, że Rzecznik może podjąć działania w indywidualnej sprawie klienta podmiotu rynku finansowego, o ile złoży on uprzednio reklamację do tego podmiotu. Zgodnie z art. 2 pkt 2 ustawy o Rzeczniku Finansowym reklamacja to każde wystąpienie skierowane do podmiotu rynku finansowego przez jego klienta, w którym klient zgłasza zastrzeżenia dotyczące usług świadczonych przez podmiot rynku finansowego.
Ważne: Konsument może występować do Rzecznika Finansowego nie wcześniej, niż po otrzymaniu odpowiedzi na reklamację (odmowy) z Banku. Rzecznikowi trzeba przedstawić treść reklamacji i odpowiedź z banku
Aby Rzecznik Finansowy mógł skutecznie rozpatrzyć wniosek (skargę/zażalenie), należy przesłać do Biura Rzecznika Finansowego wniosek (skargę/zażalenie) w formie pisemnej, drogą pocztową lub elektroniczną.
Korespondencję należy adresować:
Rzecznik Finansowy
Al. Jerozolimskie 87
02-001 WarszawaWnioski przekazywane na adres poczty elektronicznej powinny mieć formę skanu odręcznie podpisanego wniosku lub zawierać podpis elektroniczny.
Więcej na temat możliwości składania zapytań w formie elektronicznej – Zasady składania zapytań w formie elektronicznej.