Zgłoszenia do prokuratury

W związku ze złożonym przez SBB zawiadomieniem o możliwości popełnieniu przestępstwa prosimy Państwo o nadsyłanie materiałów z indywidualnych spraw.  Głownie chodzi o wykazanie oszustwa przez doradców kredytowych oferujących te produkty. Przede wszystkim interesują nas sytuacje w których doradca (z imienia i nazwiska):

I.

  • nakłaniał wyłącznie na taki kredyt,
  • jasno stwierdzał, że jest to kredyt walutowy we frankach szwajcarskich, np. budował legendę, o tym, że bank dla kredytobiorcy zakupuje tą walutę, po czym ją sprzedaje, a następnie za pozyskane z rat złotówki kupuje franki szwajcarskie w celu spłaty tego kredytu,
  • wskazywał na wyjątkowe bezpieczeństwo tego produktu i stabilności waluty szwajcarskiej,
  • informował o braku zdolności dla kredytu  w złotych

II.

  • bank w takim przypadku podczas wykonania umowy pobierał nienależny spread i w jakiej kwocie (może w przybliżeniu)
  • w przypadku UNWW gdy np. informował, że jest to ubezpieczenie dla kredytobiorcy mające zapewnić mu ochronę, nie informując, że beneficjentem tego ubezpieczenia tak naprawdę jest bank, a jedynym celem jest tego ubezpieczenia jest uproszczona windykacja na rzecz banku. Podczas gdy kredytobiorca staje się dłużnikiem towarzystwa ubezpieczeniowego. Dodatkowo, np. w przypadku banku Millennium nie informowanie o zmianie ubezpieczyciela UNWW i rozwiązaniu tej umowy, dalsze pobieranie i przywłaszczanie  składek.

III.

  • dodatkowo można wskazywać, pisma z wnioskami do KNF-u, które były składane a nie zostały rozpatrzone, w których był opisywany problem kredytobiorcy,

Ponadto każda inna cenna informacja mogąca świadczyć o procederze przestępczym. Całość proszę napisać w formie oświadczenia, mogą to być wspólne oświadczenia kredytobiorców. Proszę takie oświadczenie podpisać, przeskanować i wysłać na adres [email protected] (region zachodni obejmujący województwa: dolnośląskie, opolskie).

 

Przykład w załączeniu:
oswiadczenie.

 

61 Comments on "Zgłoszenia do prokuratury"

  1. karoline | 23 maja 2016 w 20:21 |

    mój doradca w mbanku to GrzegorzTaranto ,

  2. Umorzą to szybciej niż złożycie wniosek ,tylko opcja uliczna jest w stanie rozwiązać nasz problem spalić kilka banków z personelem tylko siła przemawia do tych bydlkaków politycznych

  3. Lucjusz Frankoński | 23 maja 2016 w 23:21 |

    Zgadzam się – tylko opcja uliczna, inne metody niestety zawiodły, bawią się nami w kotka i myszkę, mamią, zwodzą, przewlekają załatwienie sprawy. W naszych protestach i manifestacjach brak – przepraszam że urzyję takiego słowa – przysłowiowego ” wkurwu”. To powinny być protesty po których banksterzy powinni mieć strach w oczach.

  4. Jędrek | 24 maja 2016 w 08:31 |

    Odnoszę wrażenie, że użyty zwrot “przekroczona granica wkurwu” jest bliski. Coś mi się wydaje, że jest on wprost proporcjonalny do wysokości kursu franka. Od dzisiaj za właściwe powinniśmy używać:

    WKURW PKO BP 23.05.2016r GODZINA 12.01 – 4,0180CHF

    Niestety dla polskiego rządu taka sytuacja JEST BARDZO KORZYSTNA. Słaby złoty to droga do ich sukcesu. Tak myślą. Co się jednak stanie jak owy sukces zakończy się TOTALNA KLAPĄ a “zakontraktowany na franka” elektorat TOTALNIE SIĘ ODWRÓCI? Jeżeli w PiS analitycy i PR-owcy stratedzy myślą, ŻE NAKARMIĄ NAS OBIETNICAMI ALBO KURSEM NIESPRAWIEDLIWYM TO BARDZO SIĘ MYLĄ.
    Moje wpisy wyżej czasami zakrawają na swoisty absurd. Oceniam, analizuję, staram się coś przewidzieć i oni myślą, że z takimi jak Jędrek JESZCZE NIE JEST TAK ŹLE. Pisze prawie jak rasowy pisior skupiony przy kółku Ojca Rydzyka. A TAK NIE JEST! Jestem coraz bardzie wkur. a i moje przewidywania (oby sie nie sprawiły) co do przebiegu manifestacji mogą być CAŁKIEM INNE JAK TE POKOJOWE NA KTÓRE ZAPRASZALI NAS WCZEŚNIEJ WŁADZE SBB. 11 chyba raczej nie zanosi sie na przemarsz swoistego POPARCIA DLA PANA PREZYDENTA I PARTII WŁADZY!!!

    Jednak dalej bawiąc się w swoiste wróżenie z fusów i starać się co nam czas przyniesie (do 11 czerwca), to OBSERWATORZY PRAC W PAŁACU wiedzą (ALE NAM NIE POWIEDZĄ 🙂 ), że do tej pory ukaże się CIEMNEJ MASIE (to o nas) projekt ustawy oczywiście z kalkulatorem KTÓRY NIE BĘDZIE FUNKCJONOWAŁ 🙂 Tak będzie to samo gówno co PRZED KONSULTACJAMI Z UDZIAŁEM EKSPERTÓW I OBSERWATORÓW.
    Po prosu od czasu kiedy ukazało się to CUDO minie kolejne KILKA MIESIĘCY.
    Dowiemy się, że teraz PRACE będą prowadzone (jakieś kilka kolejnych miesięcy) w NBP, tym gdzie obecny Szef jako dziecko chodził na stołówkę i razem z innymi dzieciakami jeździł na kolonie 🙂 Wiecie rozumiecie TAKI SWÓJ CHŁOP. Polak, współzałożyciel Porozumienia Centrum… On w jakimś tam wywiadzie powie, ŻE JEST OGROMNY KŁOPOT JAK TE POTĘŻNE STRATY BANKÓW ZAKSIĘGOWAĆ??? Bo jeżeli zrobimy to NIE PO ICH MYŚLI TO NASKARŻĄ NA NAS W UNII EUROPEJSKIEJ I U PANA TUSKA CZY PANI BIEŃKOWSKIEJ, a tego Polska racja stanu ble ble ble może nie wytrzymać 🙂
    Tak będą nas dalej mamimili i opowiadali to czego sobie życzą banksterzy. Krótko mówiąc NIC SIĘ NIE ZMIENI. O spadkach ratingów nie wspomnę. Nagle PKB z 3% spadnie dziwnym trafem na 2% itd. To nas czeka ŻEBY TAK NA PRAWDĘ NIC NIE ROBIĆ 🙂

  5. Jędrek | 24 maja 2016 w 10:08 |

    Tak napisano:

    „Jak podaje Moody’s w komunikacie, ocena niezabezpieczonego długu Deutsche Banku została obniżona z Baa1 do Baa2. Jest ona zatem tylko o 2 poziomy wyższa od tzw. “ratingu śmieciowego”, gdzie prawdopodobieństwo spłaty zobowiązań jest niewielka. Niższy jest również długoterminowy rating depozytów banku. Zmieniono go z poziomu A2 do A3.

    Agencja w oświadczeniu przyznaje, że wyniki Deutsche Banku w ostatnim czasie były słabe, a w najbliższym czasie wyzwaniem dla banku będą nadal rekordowo niskie stopy procentowe oraz obecna na rynku niepewność, co do sytuacji makroekonomicznej w Europie”.

    Jak wiemy jest to m.in. efekt, że NIEMIECKICH BANKSTERÓW ZŁAPANO NA PRZEKRĘCIE A ONI DOBROWOLNIE PODDALI SIE KARZE.O tym w materiale się nie dowiesz.

    Co w ostatnich czasach w mediach wygadywał prezes córki tego banku w Polsce TO MAŁO SZLAG MNIE NIE TRAFIŁ. Mówił przekręt, że absolutnie nie ma mowy o przewalutowaniu kredytów frankowych (tzw.)

    Jest jednak OGROMNA RÓŻNICA. Szkopów na przekręcie złapali JANKESI a u nas WSZYSCY WIEDZĄ O PRZEKRĘCIE ale boją się reakcji ZŁODZIEJA i w zespołach BARDZO CIĘŻKO PRACUJĄ, żeby w ich złodziejskim worku ZOSTAWIĆ JAK NAJWIĘCEJ (mowa oczywiście o kursie niesprawiedliwym)!!!

    Jak patrzę na konflikt z TK i do czego to prowadzi to ostatnie drobne mi się nie zgadzają BO TO SZKOPY O NASZEJ DOLI A ZWŁASZCZA NIEDOLI DECYDUJĄ.

    Jeszcze malutkie spostrzeżenie. W Niemczech dlatego, że VW napsocił przy silnikach disla dostał potwornie po dupie. Z w/w bankiem jest podobnie. Krótko mówiąc LUDZIE W DUŻEJ MIERZE ODESZLI OD TYCH MAREK.
    Co Polskiemu Społeczeństwu mówią banksterzy ze ZBP? Zlecili wykonanie badań i tadam – POZIOM ZAUFANIA POLAKÓW DO BANKÓW NA PRZESTRZENI OSTATNIEGO ROKU WZRÓSŁ (sic) O OKOŁO 10% 🙂 Taka informacja idzie do Polskiego Społeczeństwa bo banksterzy myślą, że nasi rodacy to IDIOCI 🙂
    Panie Pietraszkiewicz oszukany nie oznacza, że głupi? Proszę wierzyć my na prawdę odrobiliśmy lekcję i na pewno nie poddamy się, mimo tego, że razem z wami są politycyróżnej barwy. Tacy są wybrani przez SPOŁECZEŃSTWO i działają wprost na ICH SZKODĘ!

  6. Apolonia | 24 maja 2016 w 10:09 |

    Pani Magda Pawlicka mówiła wczoraj, że “Lobby bankowe dotarło do Pana Prezydenta i zablokowało złożenie projektu ustawy”i ,że liczy teraz na “zdecydowaną postawę polskiego rządu.” (za: wPolityce.pl Pawlicka dla SalveTV “Poprzednia władza działa na rzecz lobby bankowego!” ).Ale czy rząd Pisowski z wicepremierem Morawieckim -hiszpańskim bankierem,byłym doradcą D.Tuska może być w opozycji do działań Pisowskiego prezydenta A.Dudy?
    Lobby bankowe – jak opisywał Machiavelli już w początkach XVI w.!!! w “Księciu” w traktacie o sprawowaniu władzy – stosuje intensywną,bezpardonową walkę “cel uświęca środki” oparta na braku skrupułów w dążeniu do celu,chcąc osiągnąć zyski tylko dla siebie,manipulując innymi, łamiąc zasady postępowania, normy moralne,prawne,kłamiąc i oszukując. A nasz prezydent A.Duda jak “Książę” Machiavellego “nie może ,niestety dotrzymywać wiary,jeŚli przynosi mu to szkodę.Choć dobry książę powinien być litościwy,ludzki,religijny,prawy I POWINIEN DOTRZYMYWAĆ SŁOWA to NIE JEST POTRZEBNYM,by książę posiadał wszystkie te zalety(…) lecz bardzo potrzebnym aby W Y D A Ł O się,że je posiada”
    Machiavelli przestrzega rządzących,że gdy się krzywdzi innych ,należy tak robić,aby nie obawiać się ZEMSTY i dalej ,że te krzywdy popełniane ustawicznie powodują wzrost społecznej frustracji i mogą prowadzić do UTRATY WŁADZY.
    Ktoś powiedział,że “Nie pokonasz imperium przestrzegając reguł”.Obecne imperium to “Lobby bankowe” a ,jak twierdzi Machiavelli, “człowiek ,który w każdym postępku zdecydowany jest przestrzegać zasad dobra,musi nieuchronnie zginąć wśród tylu,którzy nie są dobrymi”.A my “Frankowicze” musimy wziąć pod uwagę kolejne rady włoskiego filozofa ,że “Trzeba być więc LISEM,by wiedzieć co to sidła i LWEM,by strach budzić wśród wilków”.I skończyć z “maskaradowymi”manifestacjami” a pomyśleć o prawdziwym BUNCIE!

  7. Apolonia | 24 maja 2016 w 10:15 |

    powinno być: W Y D A W A Ł O

  8. FrankoPolak | 24 maja 2016 w 10:48 |

    MIASTECZKO OSZUKANYCH…!!! MIASTECZKO OSZUKANYCH…!!! MIASTECZKO OSZUKANYCH…!!! MIASTECZKO OSZUKANYCH…!!!

  9. KURS NA DZISIAJ : 4.01 – na razie tyle wiemy i tyle nam załatwiono

  10. Przedstawię swoją “głupią teorię”. W związku z tym iż toczy się śledztwo w sprawie toksycznych kredytów Pan PJD zawiesza pracę zespołu opracowującego nową ustawę dla tzw.frankowiczów.Pan Prokurator przewiduje że zakres materiału jest ogromny i trzeba powołać następny zespół do pomocy przy śledztwie.ŚLEDZTWO TRWA 5 LAT.To była mam nadzieję fikcja numer 1. Fikcja nr mam nadzieję 2:Prokuratura nie stwierdza zamierzonego i celowego działania banków.Udzielanie takich kredytów nie jest przestępstwem.W związku z powyższym Pan PJD nie widzi potrzeby “pomocy tzw.frankowiczom” albo pomoże nielicznym.Cały czas działa mechanizm odwlekania.SBB jako obserwator czeka na kolejnego gniota.Zadaję pytanie do władz SBB : W JAKIM KIERUNKU IDĄ PRACĘ NAD USTAWĄ W PAŁACU I CO ROBI SBB Z PROJEKTEM KUKIZ 15????

    • Arek Szcześniak | 24 maja 2016 w 13:18 |

      1. To nie władze SBB odpowiadają za to czy projekt Kukiz’15 wejdzie na obrady. Do tego potrzeba działania wszystkich i przekonywania Posłów. Niestety wielu unika tego tematu i skupia się na komentowaniu w internecie.
      2. Nie ma żadnego związku pomiędzy zgłoszeniem do prokuratury a pracami nad ustawą. Czym innym jest odpowiedzialność karna a czym innym wady prawne umów i ustawa.

      • Panie Arku projekt wniesiony przez Kukiz’15 28 kwietnia obecnie ma status “09-05-2016 skierowany do konsultacji”. Czy Pan się orientuje jak długo mogą przebiegać te konsultacje i co dzieje się z projektem w dalszej kolejności?

        • Arek Szcześniak | 25 maja 2016 w 07:21 |

          Niestety wiecznie. PO złożyło projekt ponownie 15 stycznia i do tej pory trwają uzupełniania, konsultacje.

  11. Andrzej | 24 maja 2016 w 14:13 |

    Teraz moja wizja poparta faktami.
    W dniu wczorajszym wg sondażu dla TVP poparcie dla PIS 37%, a w przypadku wyborów prezydenckich PAD wygrywa z “Bulem” 70:30 wg TVP oraz 60:30 wg TV Trwam.
    Zatem naciągnięci na franka nie są już nikomu potrzebni, bo w mediach już się kreuje poparcie dla PISu i PAD.
    W tym miejscu chciałbym przypomnieć PISowi oraz PAD, że poprzednicy robili dokładnie to samo, a mianowicie kreowali sobie poparcie sondażami i wiemy jak to się dla nich skończyło, przy czym efekt obecnie oszukanych i wkurwio_nych będzie zdecydowanie większy niż poprzednio i jałmużna 500+ tutaj nic nie zmieni.

    • wykresygieldowe | 24 maja 2016 w 16:14 |

      “i wiemy jak to się dla nich skończyło”

      Rzadzili dwie pelne kadencje.

      • Andrzej | 24 maja 2016 w 19:07 |

        Rządzili, bo straszyli PISem, a jak ludziom się to przejadło, to dopiero wówczas zaczęli kreować swój wizerunek w mediach z wiadomym skutkiem.

  12. jakie jest hasło przewodnie manify?
    już rzucamy kamieniami w pałac i palimy opony czy
    jeszcze nie?
    jeżeli coś kiedyś powstanie przy PAD i będzie to bezprawie i niesprawiedliwe choćby dla jednego pseudokredytobiorcy to
    będzie to porażka państwa i przegrana rządzących.
    na razie decyzyjni udają debili i dobrze im to wychodzi.
    często mam skojarzenia z “żywotem briana”
    – pięknie zostało pokazane jak działają partie, polityka itd.
    Monty Pyton po tylu latach jawi mi się jak prorok.
    a te wszystkie mechanizmy są zawsze takie same od tysięcy lat.

  13. Jędrek | 24 maja 2016 w 15:36 |

    Andrzej@ Bardzo inteligentne, krótkie i prawdziwe.
    Ja myślę, że Pan Komorowski nadal myśli, że JEST KRÓLEM 🙂
    To jest jaskarawy przykład jak NIC nie warte są różne sondaże. Bardzo często jako przykład daję i ten w którym POPIERAMY BANKSTERÓW 🙂

    Gdyby jakiś ktoś dzisiaj zadał mi ODPOWIEDNIO SKONSTRUOWANE PYTANIE pewnie też bym POWIEDZIAŁ TAK DLA PiS 🙂 Co wcale nie oznacza, że za te wszystkie chamstwa jakie mi teraz robią TAK POSTĄPIĘ. TAK DLA KUREWSKIEJ ZASADY! Ile można z ludzi drwić i się naigrywać?

    Panie Szcześniak coraz częściej zauważam, że stajecie się (ZASADNYM) polem ataków. Nie żebym Was nie szanował, ale też zauważam, że COŚ POTWORNIE ŚMIERDZI. Wasza walka (centrali) chyba okazuje się za bardzo personalna a nie SPOŁECZNA?! Na ten moment zakończę, ale widzę, że coraz więcej ludzi wykazuje swoje niezadowolenie WZGLĘDEM WAS. Czy to jest normalne zjawisko?

    • Arek Szcześniak | 25 maja 2016 w 07:25 |

      Proszę Pana. Przede wszystkim uwagi przyjmujemy od osób znanych z twarzy i również działających. To co robimy jest wynikiem decyzji szerokiego grona osób. Komentarze osób nam nie znanych niezawierajce odniesienia do konkretnych faktów trudno brać pod uwagę.

  14. Marek27 | 24 maja 2016 w 16:43 |

    Jest- bo duzo łatwiej atakować w necie niż samemu cos zrobic.Myśle, że pare osób z zarządu SBB zrobiło więcej w naszej sprawie niż 90% innych frankowiczów.

    • Andrzej | 24 maja 2016 w 19:05 |

      @Marek27
      A co niby zostało zrobione, bo nie mogę sobie nic przypomnieć – medialnego “szeptu” nie zaliczam na poczet robienia czegoś.
      Na razie to widzę tylko, że Państwo Pawliccy zarobili parę złotych za swoje materiały wyemitowane w TVP (chyba, że to było w ramach wolontariatu, ale mimo wszystko chwała im za to), co zapewne pozwoli ulżyć ich racie kredytu i tyle.
      Ze swojej strony czekam na spotkanie z dwoma posłami piastującymi teki ministra i wiceministra w rządzie Pani Szydło, także nie dyskredytowałbym tutaj nikogo.
      Akcja grzecznych misi powolutku dobiega końca. Ludzie zaczynają być wku_rwieni i dość mają już pustych obietnic. Czas obiecanek cacanek powoli mija i albo robimy coś konkretnego, albo zabieramy zabawki i mówimy, że nie daliśmy rady.
      Bieganie do prokuratury nic nie da, bo wiadomo jaki będzie efekt. Minął rok od wyboru PAD i co? I nic, dalej jesteśmy w czarnej doopie płacą jak potulne barany ratu z wciąż puchnącym kapitałem.

      • Arek Szcześniak | 24 maja 2016 w 23:03 |

        Proszę nie rzucać takich podejrzeń gdy się nic nie wie. Film pierwszy TVP dostała za 100 zł. Problem był go wcisnąć do TVP a nie zrobić.

        • Andrzej | 25 maja 2016 w 08:54 |

          Przecież napisałem “(chyba, że to było w ramach wolontariatu, ale mimo wszystko chwała im za to)” więc po co te nerwy.

          Był kiedyś taki wielki obrońca naciągniętych na franka, który zwał się Rafał Łyczek. Założył on portal kupfranki.pl gdzie bronił oszukanych na franka jak lew, ale tylko do momentu uchwalenia ustawy antyspredowej, za którą również lobbował. Potem przy jego udziale powstała platforma wymiany walut inkantor.pl, gdzie dorwał fuchę i od tamtej pory chłop siedzi cicho, bo przecież teraz on trzepie kaskę na naciągniętych na franka. Oby historia się nie powtórzyła Państwem Pawlickim.

          Jeżeli nie informuje się ludzi o swojej bieżącej działalności to proszę potem nie mieć pretensji, że ludzie oszukani na franka wietrzą kolejne oszustwo lub zdradę tych co powinni ich reprezentować. Informujcie ludzi o bieżącej sytuacji i nie będzie żadnych nieporozumień.

          Tymczasem czas płynie dalej, a za chwilę minie okres 10 lat na ewentualne roszczenia wobec banków – zresztą dla niektórych czas już minął, a pozostałych 90% nie stać na batalię sądową.

          • Arek Szcześniak | 25 maja 2016 w 09:36 |

            Wszystkie działania są publikowane. Nie można robić stenogramu z każdej rozmowy.
            A taka wiedz o kupfranki jest bardzo cenna. Wiemy, że część osób z nim działała a teraz działa przeciw ustawie.

      • JanD - według niektórych "Tłusty kot" tylko jakoś o tym nie wie || | 25 maja 2016 w 06:31 |

        Media to czwarta władza więc to co robi M.Pawlicki w mediach jest bezcenne. Uświadomienie niewtajemniczonych jest niezwykle istotne!

        Nie zmienia to faktu, że SBB powinno się zradykalizować w swoich pozostałych działaniach!

  15. jędrek – głowa do góry.
    jak masz konkretne propozycje co można zrobić to pisz.
    nikt nie wie jak to się zakończy.
    ja SBB odbieram jako ogromy sukces.
    pozdrawiam

  16. A propos Deutsche Bank – tymczasem p. Agnieszka Pilarek, Dyrektor Biura Bankowości Hipotecznej naciąga kredytobiorców na opłaty kilkuset złotych (!) za historie rachunku kredytu należącego do kredytobiorcy – na dodatek ponad rok temu zaprzestała w ogóle wysłania historii tego rachunku (!)

    • a taka niby “sympatyczna”:

      https://www.youtube.com/watch?v=KdO9GCO06Jg

      • A od tych z kredytami “Rodzina na swoim” to za historię rachunku kredytu chce jeszcze więcej.

        Bezgraniczna bezczelność utrzymywania się z niczym nieograniczonego podnoszenia i ciągłego wprowadzania nowych opłat dla “złapanych” na kredyt.

    • Pilarek to niedługo będzie chciała, żeby jej płacić od liczby słów, niedawno wprowadziła opłaty od strony (!). PAZERNOŚĆ, BEZCZELNOŚĆ I CWANIACTWO

      • Odebrać takim bankom licencje na udzielenie kredytów hipotecznych, bo się w tym nie sprawdzają, a Pilarek wysłać do Niemiec, niech tam implementuje swoje pomysły, zobaczymy, co jej z tego wyjdzie … tylko że tam rynek tak banalnego produktu jak kredyt hipoteczny zdominowany jest przez banki spółdzielcze, stąd Deutsche Bank u nas …

  17. Zadam pytanie.SBB ma obserwatorów w pałacu.Kto to jest z ramienia SBB? Co obserwują ci obserwatorzy? Jakie są postępy prac i w jakim kierunku to idzie? Oni oczywiście prawa głosu nie mają bo w pałacu wszyscy wiedzą lepiej niż sami poszkodowani.Jestem wdzięczny SBB za działanie ale efekty tego działania są póki co żadne.Nie chcemy się drugi raz rozczarować jak w przypadku kursu sprawiedliwego.Moim zdaniem SBB w pałacu jest czysto ze względów kurtuazyjnych.Czy zostało zorganizowane spotkanie z Prezesem Kaczyńskim i przedstawienie mu zastzeżeń do dotychczasowych prac???

    • Andrzej | 24 maja 2016 w 19:15 |

      @Jarek
      “Czy zostało zorganizowane spotkanie z Prezesem Kaczyńskim” – dokładnie w tym kierunku należy iść. PAD w zasadzie wyczerpał już moje zaufanie, więc tylko Kaczyński pozostał, a jeśli i on nic nie zrobi to nikt nam już nie pomoże.
      Jeżeli uda mi się spotkać z Panami wice oraz ministrem to będę ich prosił o zorganizowanie spotkania z Panem JK.

    • dzisiaj gościem zespołu PAD, pracującym nad ?ustawą? był adwokat Marcin Szymański (mój i od 29 kwietnia). Okazał o się, że trzeba najpierw ustalić słownik znaczeniowy, by móc rozmawiać o tym samym i rozumieć to samo. Zdecydowanie odradzał, by w pracach brali udział ekonomiści, bo ci nie znają sie na prawie cywilnym a jedynie zaciemniają obraz prostej sprawy.

      Przekaz od mecenasa do ekipy PAD: banki nabroiły prawnie, banki płacą same.
      Państwo się nie dokłada.

      Jakież to proste.

      • Arek Szcześniak | 24 maja 2016 w 22:11 |

        Fajnie, że to też mój mecenas a kontakt z Kancelarią załatwiałem osobiście. Mimo, że na głowie mamy sprawy formalne, prace w Kancelarii, prokuratury i bzdurne wnioski do KRS.

        • Cieszę się, że udało się zaangazowac tego prawnika do rozmow (Marek chyba ma na myśli, że ten prawnik w prosty sposób przedstawia sprawę, czytałam jego poprzednie wpisy)

          • Arek Szcześniak | 24 maja 2016 w 23:01 |

            Jak sprawy przedstawia mec. Szymański. to wiem z pierwszej ręki. Różnica jest znaczna. Jedna umowa spłacona to nie 700 tys. roszczeń czy nawet pozew 5 tys. osób. Cześć z nich podpisała takie aneksy że w sądach nie mają za dużych szans.
            SBB walczy o wszystkich a nie interesy jednej czy drugiej osoby.

        • @Arek Szcześniak,

          czy mam rozumieć, że adwokat Marcin Szymański, jest Twoim pełnomocnikiem w spawach przed sądem?

          Czy może dodatkowo, jesteś tym, który wymógł swoim czarem osobistym, by zespół doradców zaprosił mecenasa do kancelarii?

          Czy może tylko z czyjejś ręki dostałeś info? Możesz zapodać, do kogo ta ręka należy, i czy posiadacz tej reki jest po naszej stronie?

          • Arek Szcześniak | 26 maja 2016 w 10:48 |

            Niemożliwe. Totalny przeciwnik ustawy który zawsze ją zwalcza podnieca się spotkaniem w Kancelarii Prezydenta.

            Na pewno palca do tego nie przyłożyłeś., czy może jednak?
            Czy może tym razem znowu zwalczaleś?

            Jeżeli ktoś rzuca podejrzenia to można go nazywać kłamcą. Ja mam dowody, świadków a ty masz?

            Tylko pytam.

  18. Jędrek | 24 maja 2016 w 21:23 |

    Szanowni Państwo uwielbiam, przepadam za ludźmi którzy mówią a z tego wynika tylko jedno – kłamią. Nie wiem dla czego tak się dzieje i jaki to ma cel. Ja po prostu NIGDY TAKICH LUDZI NIE ROZUMIAŁEM.
    Wykresy…@ wyżej znowu napisał totalna bzdurę, że niby za PO było super. Nie jestem górnikiem i nie wiem jak im się dobrze za tamtych czasów żyło ale pamiętam coś tam, że podobno za tamtych czasów STRZELANO DO NICH.
    Napiszę jak to było mi dobrze za ich czasów jako emerytowi. Tylko jedno zdanie. Dwukrotnie złamali Konstytucję w kwestii podwyżek rent i emerytur. Zorientowani wiedzą, że dla „zarobienia” około 2 miliardów złotych złamali ustawę zasadniczą a politycy w togach klepnęli to na zasadzie preferencji POLITYCZNYCH. Istotne w tej historii jest to, że platformersi żeby ugrać swoje musieli czekać jak Sędzia z nadania SLD odejdzie a przyjdzie ten lepszy z nadania partii władzy. Na ogłoszenie werdyktu to nawet jeden sędzia nie przyjechał itd., itd.
    Tak było i absolutnie nie przesądzając sprawy jak to będzie w przyszłości po prostu nie wolno zakłamywać rzeczywistości. Emeryci nie mieli miodów a wiek emerytalny podnieśli właśnie platformersi z pezelowcami. Tak było.

    Jarek@ Kilka tekstów wyżej obserwatorzy wymienieni są z imienia i nazwiska. Jest ich dwóch. Osobiście nie znam tych Panów i nie ocenię ich za NIC NIE MÓWIENIE. Dodam tylko, że podobno istnieje tam (w komisji) zakaz komentowania. Nie wiem tylko jakim cudem na niemieckiej stronie (Onet) redaktor opowiada o tych właśnie wizjach rodem z Pałacu. Mowa m.in. o zaangażowaniu NBP itd. Prezentacja jest ciekawa i widać z niej, że chyba jest to ta droga.

    Andrzej@ Napisz jeszcze jedno zdanie krytyczne i uzyskasz odpowiedź od jakiegoś kogoś w stylu: TO SAM JE SOBIE ZORGANIZUJ (spotkanie z prezesem). W takim stylu odpowiedzi tutaj też czytałem. Niestety.

    • Andrzej | 25 maja 2016 w 09:12 |

      @Jędrek
      “Andrzej@ Napisz jeszcze jedno zdanie krytyczne i uzyskasz odpowiedź od jakiegoś kogoś w stylu: TO SAM JE SOBIE ZORGANIZUJ (spotkanie z prezesem). W takim stylu odpowiedzi tutaj też czytałem. Niestety.”

      Krótko – jestem w trakcie organizowania spotkania z Panem JK, wychodząc z założenia, że każdy powinien od siebie wnieść jakąś cegiełkę do walki z banksterką.

  19. Nie porzucaj nadzieję, mówi Jan z Czarnolasu… Łatwo powiedzieć, trudniej wykonać. Jak tu nadzieję nie porzucić, skoro wokół oprych na oprychu, złodziej na złodzieju, kłamca na kłamcy, oszust na oszuście, zdrajca na zdrajcy i zbrodniarz państwowy na państwowym zbrodniarzu? Jak zachować nadzieję, skoro państwo polskie wraz z parlamentem, od kiedy upadło za żydokomuny, do dziś się jeszcze nie podniosło i nic nie wskazuje na to, że kiedykolwiek zechce się podnieść?

    Nie „zdoła” się podnieść, tylko właśnie „zechce”. Gdyż ewidentnie NIE CHCE. Posiada wszystkie narzędzia, dysponuje większością w Sejmie, jednak jest społeczeństwu otwartym wrogiem. Ustawa „przemocowa” nie została unieważniona, podobnie „o bratniej pomocy” – tą nawet PiS poszerzył (vide Grzegorz Braun na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=YABYWRE37AY ), ustawa „antyfrankowa” w wersji kancelaryjnej to bezczelne szyderstwo, a ustawa SBB/Kukiz’15 mimo, że jest w Sejmie, to jakby jej tam w ogóle nie było. Prezydent, premier, ministrowie, inni wysocy urzędnicy, posłowie, senatorowie – wszyscy, z nielicznymi wyjątkami od reguły, tarzają się w moralnym gównie po uszy i najwidoczniej wcale im to nie przeszkadza. Musi, są w swoim żywiole, takie preferencje, taka moralność, takie charaktery i taki kaliber postaci. Rekordzista już ponad rok od swej oszukańczej obietnicy, a kiedy przypomina mu się o wiarołomności plując słusznie w twarz śliną prawdy, to udaje, że deszcz pada. Zero honoru. To samo dotyczy tzw. “prezesa”, gdyż nie ma takiej opcji, żeby obecny prezydent w trakcie kampanii, występując z ramienia PiS, powiedział publicznie choćby jedno słowo, którego nie zaaprobował prezes partii. Wart więc Pac pałaca, a pałac Paca.

    Zbyt wiele wymaga nasz wielki Poeta, zresztą, dziś musiałby myśl sformułować inaczej: „nie porzucajcie nadziei”. Liczba mnoga jest bowiem wymogiem sine qua non – nie porzucajcie, ponieważ nadzieja jednego pokolenia to obecnie za mało. Zrujnowani „frankowicze” umierają w załamaniu z żalu i niemocy, doprowadzeni z premedytacją do ostateczności przez ludzi odrażających, brudnych i złych niczym z filmu Ettore Scoli (po którym niemal puściłem niegdyś pawia), coraz częściej odbierają sobie życie. Pozostawiają dzieci. Z niesprawiedliwym, niespłacalnym długiem. Ich dzieci mają, albo za kilka lat będą miały własne dzieci. Jeśli przeżyją. Dług nie zniknie, bo nie można go spłacić, tak został pomyślny przez gang psychopatów frontalnych sprawujących władzę ekonomiczną oraz polityczną, opisanych precyzyjnie przez prof. Andrzeja Łobaczewskiego w jego książce „Ponerologia Polityczna”.

    Zatem; porzucać, czy nie porzucać, oto jest pytanie. A może jednak nie porzucać? Rzeczywiście, wciąż taka opcja pozostaje, chyba jedyna dziś pokojowa i choć mimo, że z natury jestem niemal pacyfistą, to z coraz większym trudem przychodzi mi optowanie za wyłącznie takim rozwiązaniem, nabieram głębokiego zrozumienia dla prostej, acz esencjonalnej recepty Lecha Majewskiego z filmu Onirica: „trzeba zaorać ten hipermarket!”. Tą pokojową opcją są wciąż masowe pozwy do sądów. Wtedy można jeszcze mieć nadzieję.

    Wspominałem, że swój pozew złożyłem, został przyjęty, opłata wyznaczona, zapłacona. Czekam. Równocześnie, niezależnie od wyroku (oraz wszystkich kolejnych do Strasburga włącznie, jeśli zajdzie potrzeba) przygotowuję wniosek o azyl polityczny na Islandii. Polska jest moją Ojczyzną i zawsze pozostanę Polakiem, ale państwo polskie, które żądało ode mnie odcisków palców, grożąc, że nie wyda mi nowego paszportu, to – moim zdaniem – banda pospolitych złoczyńców, agentów i opresorów nie reprezentujących interesu Polaków, a wręcz przeciwnie. Państwo, które jest wspólnikiem złodziei nie jest moim państwem, nie chcę mieć z nim nic wspólnego.

    Wydaje im się, że są kompletnie bezkarni. Makbet też tak myślał. Jednak przyszedł do niego las Birnam.

    Azyl jest jednym z praw człowieka, jak pamiętamy, z łaciny asylum, a z greckiego ásylon oznacza: „wolny od grabieży”, „nietykalny”. Pasuje idealnie. Powszechna Deklaracja Praw Człowieka mówi: „Każdy człowiek ma prawo ubiegać się o azyl i korzystać z niego w innym kraju w razie prześladowania”. Czymże jest przymus comiesięcznych spłat grabieży „frankowej”, jak nie prześladowaniem? To prześladowanie sadystyczne, ale o podłożu politycznym, więc azyl wydaje się być odpowiednią formułą. Zamierzam z niej skorzystać.

    • Andrzej | 25 maja 2016 w 09:20 |

      @Partia Frankowiczów
      Nic dodać nic ująć. Ot brutalna rzeczywistość. Dziękuję za ten wpis.

    • Z"Ukosa" | 25 maja 2016 w 15:21 |

      @Partia Frankowiczów.

      Dziękuję !!!. Skoro są jeszcze Tacy Polacy ..którzy tak myślą i otwarcie o tym mówią tzn. że “jeszcze Polska nie zginęła”. Jak czytałem Twój komentarz , to czułem się tak jakby ktoś kopiował moje myśli ..mój punkt widzenia o tej naszej polskiej – i nie tylko – rzeczywistości Spójrzmy na nasz “frankowy problem” z punktu widzenia wariata ..lub jak kto woli idioty. “Nad czym ta banda przygłupków ..tak debatuje ..od tylu już m-cy ..ba lat …Czy oni sa normalni- mówi głupek- o co im chodzi . Przeciez jak dali ludziom jakies tam złotówki ..a nie to co zapisali ..czyli jakies franki ..to jest oczywiste ..nawet dla debila że ci co dostali te złotówki .. muszą -a nie mogą- zwrócić te złotówki….a ci co zapisali że dadzą te franki a nie dali ..to popełnili przestępstwo i trzeba ich zamknąć w psychiatryku. Chyba im odbiło ..ale to rozumiem ..mnie tez czasami odbija…- godny pochwały samokrytycyzm- ale to ich jakieś państwo stoi z boku i rżnie głupa . Boje się ze w tym domu wariatów będę musiał zaprowadzić prawo i sprawiedliwość ..posprzątać po naszemu…bo u nich każdy ma swoje prawo i swoja sprawiedliwość ..stąd ich problem jest nierozwiązywalny….ba ..oni walcza o jakąś sprawiedliwość ..tylko nie ustalili jeszcze co to jest ..ten sam problem maja z prawdą. I tu idiota ..zanucił sobie pierwszą i ostatnia zwrotkę wiersza ..którą w 2011 roku napisał ktoś ku czci byłych pracowników ..byłych państwowych gospodarstw rolnych -pt. “My ze spalonych wsi” =..bo krzywda Tych ludzi przypomniała mu dzisiejsze czasy. Pierwsza: “Zbieraliśmy kamienie rękami twardymi jak stal. W słońcu i deszczu by rola pięknie lśniła . Choć często głód nas ściskał i żal , Dla nas Ojczyzna coś znaczyła” i ostatnia: ” Zostały nam kamienie w dłoniach twardych jak stal, Bo wsi już nie ma a łuny hen w oddali., I tylko w sercach bunt i żal ,Że nas zwyczajnie wykiwali.” Ale nie tym razem “panowie”…nie tym razem pomyślał wariat.

  20. Jędrek | 25 maja 2016 w 07:34 |

    Sebastian@ dokładniej do wklejonego przez niego linku.

    “Umówiliśmy się natomiast, że nie komentujemy publicznie tego projektu. Na pewno wszystko będzie w interesie naszego kraju, w interesie publicznym” – powiedział.

    Według mnie interesem publicznym jest np. dbałość o 500+. Żeby były pieniądze ne ten cel NIE MOŻNA ZA BARDZO ZŁUPIĆ ZŁODZIEJSKICH BANKÓW bo zawali się gospodarka, bo zmniejszą się bardzo wpływy z tytułu podatku bankowego, bo wiedziały gały co brały, bo jednak trochę franków było, bo kredyty dobrze się spłacają, bo rację mają Panowie Morawiecki (Premier),Belka, Pietraszkiewicz czy Jakubiak, że POMOC MA BYĆ SKIEROWANA DO POTRZEBUJĄCYCH, bo, bo,bo…
    Gdyby Pan Profesor Modzelewski powiedział, że podczas prac udało nam się odpowiedzieć m.in. na MOJE PIĘĆ PYTAŃ i znaleźliśmy CAŁOŚCIOWO ZNALEŹĆ ROZWIĄZANIE PRAWNE DLA POKRZYWDZONYCH. Byłbym spokojniejszy o projekt ustawy. Taki komunikat to przygotowanie nas pod „KURS NIESPRAWIEDLIWY” i związaną z tym SELEKCJĄ NATURALNĄ POLSKICH OBYWATELI! Pomoc POTRZEBUJĄCYM.

    W połowie kwietnia Kancelaria Prezydenta poinformowała, że trwają prace nad rozwiązaniem problemów osób posiadających kredyty denominowane i indeksowane do walut obcych. Kancelaria poinformowała też, że 8 kwietnia został powołany zespół do spraw wypracowania zmian w pierwotnej propozycji projektu ustawy dotyczącej kredytów odnoszonych do walut obcych. Zapowiedziano, że prace zespołu zakończą się na przełomie maja i czerwca przedstawieniem propozycji uzupełnień do projektu, a ostateczną decyzję o kształcie projektu ustawy podejmie prezydent.

    Jedno co pozytywnego powiedział Pan Profesor to fakt, że:
    “Prace zostaną zakończone w zapowiedzianym terminie. Na pewno na początku czerwca, w okolicach pierwszej dekady” .

    Tak naprawdę znacząca różnica pomiędzy tym co było wcześniej w PREZYDENCKIM GNIOCIE a tym co będzie TO SPOSÓB SYSTEMOWEGO ZABEZPIECZENIA PRZEZ NBP DUPY BANKSTERÓW! Niestety nie będzie to rozwiązanie PRAWNE a jeżeli już to ABOLICJA DLA BANKSTERÓW ZA DROBNE 🙂

  21. Jędrek | 25 maja 2016 w 08:09 |

    Partia…@ Powiem Ci szczerze prawie pacyfisto, że chylę czoła przed Tobą. Piszesz TYLKO PRAWDĘ. Nie jesteś w swojej ocenie wybiórczy i oceniasz zgodnie z PRAWDĄ. Nic NIE KŁAMIESZ i nie kombinujesz.
    Szacunek.

  22. Jędrek | 25 maja 2016 w 08:27 |

    Na money pl przeczytamy o “wyczynach” Pana Prezydenta w minionym roku. Przypomnę, że wygrał minimalnie uzyskują 51,55%.

    To zdanie w mojej ocenie KOMPROMITUJE POLSKĘ:

    Prezydencką propozycję skrytykował zarówno Narodowy Bank Polski, jak i Komisja Nadzoru Finansowego. Obie instytucje wytykały jej koszty, które NBP oszacował na ponad 40, a KNF na 70 mld zł.

    Kompromituje Prezesa NBP, Szefa KNF-u, Premiera Finansów Rządu Polskiego, Premier Rządu Polskiego oraz samego Pana Prezydenta!
    Kompromituje to, że WSZYSCY WYMIENIENI WYŻEJ posługują się kłamliwymi i niesprawiedliwymi ocenami skutków przeprowadzenia operacji naprawy wyrządzonych KRZYWD POLSKIM OBYWATELOM!

    Nie kompromitują się banksterzy, wynajęci przez nich lobbyści czy wynajęci trole. Tak jest na WOJNIE! Jeżeli jednak w/w nadzorcy a zwłaszcza władza PRZEZ NAS WYBRANA powiela OCZYWISTE KŁAMSTWA to ja Polski obywatel, wyborca tracę zaufanie do nich!

    Jeżeli Moje Państwo KŁAMLIWIE nie rozróżnia wielkości 40 czy 70 miliardów złotych to o co chodzi? TO SKANDAL!

  23. Apolonia | 25 maja 2016 w 08:30 |

    @Partia Frankowiczów – jak zwykle wspaniale piszesz…
    Nie wolno nam się poddawać! Już raz pisałam o pionierskiej maksymie WSTAŃ i WALCZ.Musimy walczyć o PRAWDĘ do końca, bo to nawet należy się tym, którzy z nas nie wytrzymali i umarli.A winnych ich śmierci trzeba ukarać.To co się z nami wyprawia to rzeczywiście czysty SADYZM.I opcja pokojowa się nijak nie sprawdza. Tylko ostra, rozpierduchowa opcja uliczna -jak uczy historia.To tak,jak sprawdzona metoda rozmowy z prymitywnym,chamskim człowiekiem. Mówisz kulturalnie – Proszę,odejdż. -To nie zrozumie.A ,jak powiesz -Spierdalaj. – To od razu zrozumie.I tę metodę musimy w opcji ulicznej zastosować.Nie mamy innego wyjścia.A życie to przecież “ciągłe pokonywanie przeszkód”A my wciąż chcemy żyć i będziemy żyć ,pokonując banksterskie “przeszkody”.
    I nie myśl o azylu, bo tu jesteś nam potrzebny!

  24. Jędrek | 25 maja 2016 w 09:45 |

    Pewnie władze SBB mają swoisty PROBLEM. Nagle okazuje się, że KOMENTATORZY nie piszący po pół zdania, ale tacy co siadają i starają sie napisać coś z sensem nagle STALIŚMY SIĘ zwolennikami PRAWDY i SPRAWIEDLIWOŚCI będąc w OPOZYCJI do polityków TOTALNEJ WŁADZY! Nagle okazuje sie, że MY NIE CHCEMY NIC WIELKIEGO. Chcemy PRAWA i SPRAWIEDLIWOŚCI bo do tego nawołujemy. Nasze słowa są coraz bardziej wyraziste bo nasze zniecierpliwienie NIE jest wynikiem – wczoraj pomysł realizacja jutro, tylko jest wynikiem ROCZNEGO mamienia nas obietnicami!!! Przecież NIGDY nie cisnęliśmy Pana Prezydenta bezpodstawnie. Nasze oczekiwania też NIE SĄ NA WYROST. My chcemy tylko PRZEŁOŻENIA OBIETNICY NA PAPIER.
    Bardzo często różni komentatorzy mówią, że PAN PREZYDENT wywiązał się z obietnicy. To żałosna teza. W ostatnim dniu (3 miesiące PANOWANIA) niczym karmę dla wygłodzonych wilków rzucił jakiś ochłap i powiedział ustami MINISTRA ŁOPIŃSKIEGO (który mało nie urwał sobie nosa – mowa ciała) WASZ PROJEKT JEST NIEKONSTYTUCYJNY, TUTAJ JEST „GENIALNY POMYSŁ” Jaki to miało wymiar w tamtym czasie to tylko się uśmiechnąłem. Dzisiaj Z TEGO ŚMIEJĘ SIĘ WPROST!!!
    Pan Prezydent NIE WYWIĄZAŁ SIĘ Z ŻADNEJ OBIETNICY!
    Nie wchodząc w szczegóły jednoznacznie w tym czasie grał pod banksterów a przeciwko nam. Przez cały rok odbyły sie kolejne pogrzeby tych frankowiczów co nie wytrzymali psychicznie. Przez cały rok kolejnych frankowiczów rozszarpywali KRUKI!
    Pisząc to włączam wyobraźnię i przypominam sobie OBRAZY Z FILMÓW DOKUMENTALNYCH, których już kilka powstało.
    Nie rozumiem jednego. Taki katolik. Tak mocno pokazujący swoje przywiązanie do NASZEJ RELIGII NIE WIDZI TEGO OGROMU KRZYWD POLSKICH OBYWATELI? Niech tam diabli już wezmą i tą oczywistość, że On nie wie dzięki komu jest Prezydentem Polski?
    ZAPOMNIAŁ DOKTOR, PRYWATNIE NAUKOWY PRACOWNIK UNIWERSYTECKI?

  25. czy dobrze rozumiem, że manifestacja będzie po ogłoszeniu PAD ?
    czy dwa dni przed?
    to ogromna różnica dla przebiegu manifestacji, inne cele

  26. Przecież ten projekt już jest i obserwatorzy SBB wiedzą jaki.Ta cisza oznacza że jest po naszej myśli? Bo jeśli nie to na co czekamy ,szkoda czasu ,trzeba działać wczesniej.Przypominam że obserwatorzy to nie jest komisja więc chyba powinni przekazywać zainteresowanym co z tego będzie.

    • Arek Szcześniak | 25 maja 2016 w 13:03 |

      @Jarek
      Gdy będzie projekt gotowy i będzie decyzja Prezydenta co do jego kształtu to wszyscy dowiedzą się w tym samym momencie. Żeby KNF nie wysnuwał podejrzeń, że ktoś grał na giełdzie.
      Nasza rola jest do tego, aby przekonywać do jak najlepszych zapisów. Jakie uwagi zostaną zaakceptowane to zobaczymy na końcu. Wszyscy razem.

  27. pozdrawiam | 25 maja 2016 w 12:53 |

    Witam
    Tak właśnie będzie. Zresztą dziwnym trafem okazało się – po zastosowaniu owego “liczyka” – iż ja po 8 latach spłaty znajdę się w sytuacji wyjściowej – w liczbach: – wziąłem 370.000, wpłaciłem 215.000, saldo “sprawiedliwe: 350.000 zł. I zaczynam od nowa. Tyle, że w zł, przy zastosowaniu WIBOR, którym banki manipulują (przepraszam: ustalają wartość). A wpłacone 215.000 to czysty zysk banku.

    • pozdrawiam | 25 maja 2016 w 13:04 |

      Urwało mi końcówkę:
      Moje dzisiejsze saldo (wg kursu NBP) = 640.000 (160.000 CHF x 4,00)
      640.000 – 320.000(160.000 CHF długu x 2,00 (kurs z dnia zawarcia umowy) = 320.000 zł.
      Teraz: Jeśli 320.000 to 100 % (różnica kursowa) a ja wpłaciłem 215.000, to z proporcji wynika, że biorę na siebie ok. 67 % kosztów przewalutowania.
      Toż propozycja PO była lepsza (50:50) !!!

  28. @ Apolonia, Andrzej, Jędrek

    Dziękuję.

    Apolonio – zgadzam się, moje osobiste doświadczenie potwierdza przedstawioną przez Ciebie tezę o naturze relacji interpersonalnych z chamskim człowiekiem 😉

  29. Wydaje mi się że ta komisja nie przedstawi PAD-owi żadnego projektu.Będą to luźno przedstawione aspekty naszej sprawy i nakreślone rożne rozwiązania sytuacji ale jednak z naciskiem na pomoc najbiedniejszym i na nie oskubanie banków.Absolutnie nie usłyszymy tu o złych i niezgodnych z prawem działaniach banku.Nie USŁYSZYMY JUŻ TAKŻE O PRZEWALUTOWANIU z dnia podpisania umowy.Moim zdanie jakiś spread będzie do zwrotu oczywiście w jakimś czasie.Nikt nie napiętnował i nie chce ukarać banków a to zły sygnał dla nas. Obym się mylił

  30. Wqurwiony | 31 maja 2016 w 11:36 |

    Doradca Notusa – Michał Krakowski, który wciskał mi CHF (do denominacji na PLN 400 000 zł). Na szczęście nie byłem do końca głupi i wolałem kupić mniejsze mieszkanie za połowę tej kwoty. Oczywiście pytania o PLN były dla doradcy niewygodne i zawsze kończyło się na porównaniu jakie to PLN jest nieopłacalne a jakie CHF opłacalne. No i oczywiście tekst, że jak przyjmiemy Euro, to wyjdzie jeszcze taniej.

    http://www.dknotus.pl/files/press_office_download/Micha%C5%82%20Krajkowski.jpg

  31. dzien dobry
    czy akcja jest jeszcze aktualna, czy już skończona?
    pozdrawiam
    mariusz

Comments are closed.