Zapraszamy na bezpłatne konsultacje i zachęcamy do wsparcia naszych działań

Zarejestruj się na webinaria które pomogą chronić się przed oszustwami w internecie

Tematy kolejnych webinariów to “Podszywanie się pod zbiórki charytatywne”, “Oszustwa na platformach społecznościowych” oraz “Nieautoryzowane transakcje internetowe “. Zapraszamy na kolejne webinaria które pomogą nam chronić się przed oszustwami w internecie.

Podszywanie się pod zbiórki charytatywne to problem, z którym może zetknąć się każdy. Ofiarność ludzka jest w tym przypadku wykorzystywana przez nieuczciwe osoby do wyłudzania pieniędzy na własne cele. Na webinarium na ten temat zapraszamy w czwartek 17 grudnia od godziny 18:00. Poprowadzą je adwokat Karolina Pilawska oraz adwokat Andrzej Zorski.

Zarejestruj się na webinarium!

Nieautoryzowane transakcje internetowe to jedno z większych zagrożeń czekających na nas w sieci. Zapraszamy na webinarium we wtorek 15 grudnia o godzinie 17:00, które poprowadzi radca prawny Sylwester Kasprzewski.

Zarejestruj się na webinarium!

Zapraszamy także do udziału w webinarium pt. “Oszustwa na platformach społecznościowych” w czwartek 17 grudnia 2020 r., godz. 19:00, które poprowadzą adwokat Karolina Pilawska i adwokat Andrzej Zorski.

Zarejestruj się na webinarium!

 

 

W dobie pandemii, życia on-line i pracy zdalnej, większość podejmowanych przez nas zakupów, czy aktywności, odbywa się w Internecie. Internet daje wiele możliwości, ale niesie też wiele zagrożeń. Choć z pozoru wydaje nam się, że bezpiecznie i z dozą ostrożności podchodzimy do wszelkich działań w sieci, to oszustwa i nadużycia ze strony sprzedających i subskrybentów stają się coraz częstszymi zjawiskami. Zagrożenie przestępczością w cyberprzestrzeni znacząco wzrosło w ostatnich latach. Metody i narzędzia są coraz bardziej wyrafinowane.

„Edukacja finansowa w cyberprzestrzeni” to projekt realizowany przez Stowarzyszenie Stop Bankowemu Bezprawiu, finansowany ze środków Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jest to odpowiedź na potrzebę edukacji społeczeństwa z zakresu ochrony ich praw podczas aktywności i zakupów on-line.

Projekt skierowany jest do trzech grup konsumentów w Polsce: młodzieży, osób aktywnych zawodowo oraz seniorów. W ramach projektu odbędą się webinary z prawnikami, powstaną video-blogi, artykuły i prezentacje multimedialne na tematy z zakresu ochrony konsumentów on-line tj.:

  1. Kradzież tożsamości,
  2. Podszywanie się pod zbiórki charytatywne,
  3. Nieautoryzowane transakcje internetowe
  4. Zakupy online, oszustwa wobec kupujących,
  5. Pułapki na subskrybentów,
  6. Oszustwa na platformach społecznościowych.

 

Pierwszy webinar na temat “Zakupy online, oszustwa wobec kupujących” odbędzie się w dniu 10.12.2020 r., o godz. 20:00 i poprowadzi go r.pr. Dorota Pilarczyk oraz adw. Agata Bicka-Cenzartowicz.

Adwokaci i radcowie prawni przedstawią  zagrożenia czyhające na konsumentów oraz możliwe rozwiązania prawne dot. oszustw dokonanych on-line na konsumentach. Wskażą też instytucje, do których konsumenci mogą zwrócić się o pomoc, albowiem bardzo ważne jest aby być świadomym zagrożeń, a przede wszystkim wiedzieć jak się zabezpieczyć lub jak pomóc w sytuacji kradzieży internetowej.

Webinary będą transmitowane na Facebook’u , na fan page Bankowebezprawie.pl oraz udostępniane na stronie cyberbezpieczni.bankowebezprawie.pl. W wydarzeniu na Facebook’u będzie dostępny harmonogram webinarów oraz informacje o pojawiających się rezultatach działań Stowarzyszenia i prawników.

Stowarzyszenie Stop Bankowemu Bezprawiu to inicjatywa społeczna, która powstała w celu zatrzymania procederu łamania prawa polskiego i europejskiego przez instytucje finansowe działające w Polsce. Działalność Stowarzyszenia obejmuje m.in. edukację społeczną oraz  pomoc w indywidualnych przypadkach.

Stowarzyszenie stara się aktywnie współpracować z organami ustawodawczymi, w zakresie wzmocnienia pozycji prawnej klientów rynku finansowego. Uczestniczy w pracach Komisji Sejmowych, spotyka się z Prezydentem RP i jego Ministrami. Wspiera działania Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.