Wykład dot. upadłości konsumenckiej odbędzie się w Warszawie dnia 12.12.2017r. o godz. 17.30 w Biurze Stowarzyszenia SBB przy ul. Marszałkowskiej 21/25 m. 35 klatka nr 2 , IV piętro (wejście od Al.Armii Ludowej)
Spotkanie poprowadzi mec. Radosław Ambroziak.
Pragniemy zaznaczyć, iż pierwszeństwo w uczestnictwie mają członkowie SBB, którzy opłacili składki.
Agenda spotkania
1. Co to jest upadłość?
1.1. Mity upadłościowe i o upadłości
1.2. Istota upadłości konsumenckiej
1.3. Czym się różni upadłość konsumencka od upadłości przedsiębiorcy?
1.4. Czym jest restrukturyzacja?
2. Kto może złożyć wniosek o upadłość konsumencką ?
2.1. Czym jest niewypłacalność?
2.2. Kto pierwszy wierzyciel czy dłużnik?
2.3. Zagadnienia działalności gospodarczej
3. Jak skutecznie przygotować i złożyć wniosek?
3.1. Od czego zacząć?
3.2. Na co zwraca uwagę Sąd a na co Syndyk?
3.3. Jaki element wniosku jest najważniejszy i dlaczego uzasadnienie?
3.4. Co powoduje oddalenie wniosku oraz konsekwencje oddalenia
3.5. Aspekty prawne oraz praktyczne klauzuli słusznościowej i humanitarnej
3.6. Załączniki czyli „Panie Mecenasie czy mogę dorzucić dyplom ze szkoły garncarstwa ?”
4. Postępowanie upadłościowe
4.1. Kiedy właściwie zaczyna się upadłość?
4.2. Kim jest Syndyk? Dlaczego musi pilnować go Komisarz?
4.3. Etapy postępowania
4.4. Co wybrać plan spłaty czy układ z wierzycielami?
4.5. Umorzenie postępowania, na wniosek upadłego i z inicjatywy syndyka
5. Majątek Upadłego
5.1. Czym jest masa upadłości?
5.2. Jakie są wyłączenia z masy ?
5.3. Upadłość a majątkowe kwestie małżeńskie
5.4. Spadki i Alimenty
5.5. Zaliczka na potrzeby lokalowe
5.6. Nietypowe składniki majątku
6. Upadłość jako szansa na nowy start
6.1. Konsekwencje upadłości konsumenckiej
6.2. Stygmatyzacja Upadłych
6.3. Emocjonalne zaangażowanie a ocena rzeczywistości
6.4. Prognozowane zmiany w prawie oraz praktyce stosowania prawa